Thee, een dekentje en een goed boek!

uitgelichtefotoreading.png

Een van mijn favoriete dingen om te doen om tot rust te komen en mijn hoofd leeg te maken is lezen. Als ik een echt goed boek heb kan ik daar helemaal in op gaan en eventjes in een andere wereld leven in plaats van deze. Heerlijk vind ik dat.

Daarom wil ik hier een serie van maken op mijn blog. Elke keer zal ik twee van mijn favoriete boeken voor jullie beschrijven!
Vandaag zijn dit twee hele spannende boeken, en deze staan beide bovenaan mijn lijstje van favoriete boeken!

Ik lees zelf altijd in het engels, maar ik neem aan dat het grootste deel van jullie nederlands leest dus ik heb de nederlandse namen en beschrijvingen van de boeken gebruikt.
Alleen de stukjes van de eerste bladzijdes zijn in het engels omdat ik de boeken zelf dus in het engels heb.

de-duistere-kant

De duistere kant van Mara Dyer – Michelle Hodkin
Mara Dyer denkt dat haar leven niet vreemder kan worden als ze wakker wordt in een ziekenhuis zonder zich te herinneren hoe ze daar terecht is gekomen.
Toch wel.
Ze vreest dat het ongeluk, waarbij haar beste vriendin en vriendje zijn omgekomen maar zij mysterieus genoeg ongedeerd is gebleven, niet zomaar een ongeluk was.
Ze heeft gelijk.
Ze is ervan overtuigd dat, na alles wat er gebeurd is, ze niet meer verliefd kan worden.
Ze heeft het mis.

De zeventienjarige Mara kan zich niets herinneren van het ongeluk waarbij drie van haar vrienden zijn omgekomen. Ze verhuist met haar familie naar Florida, gaat naar een nieuwe school en voelt zich onweerstaanbaar aangetrokken tot bad boy Noah. Ze hoopt met een schone lei te kunnen beginnen, maar als er meer doden in haar directe omgeving vallen en er vreemde dingen gebeuren, beseft ze dat ze haar geheugen moet terugkrijgen om haar familie en toekomst veilig te stellen.

Mijn mening
Dit boek is tot op de dag van nu misschien wel mijn favoriete boek. Ik wil hem zelfs opnieuw lezen, en dat heb ik eigenlijk bijna nooit bij boeken!
Toen ik begon in dit boek kon ik hem niet neerleggen voor meer dan iets te eten pakken of naar de wc te gaan, en toen ik hem uithad heb ik meteen deel 2 en 3 erachteraan gelezen.
Er hangt een heerlijk creepy sfeertje in De duistere kant van Mara Dyer en daar hou ik van. Het is een heel spannend boek, maar dit is mooi gecombineerd met romantiek wat ook een grote rol speelt.

Om je enthousiast te maken heb ik hier twee stukje van de eerste bladzijde
“My name is not Mara Dyer, but my lawyer told me I had to choose something.”
“But without my big mouth, no one would know that a seventeen-year-old who likes Death Cab for Cutie was responsible for murders. No one would know that somewhere out there is a B student with a body count.
And it’s important that you know, so you’re not next.”

9200000000033450

Zielsgeheim – S.J. Bolton
Ondanks haar fascinatie voor de negentiende-eeuwse seriemoordenaar Jack the Ripper heeft de jonge Londense politieagente Lacey Flint nog nooit aan een moordonderzoek gewerkt. Totdat er op een avond een vrouw hevig bloedend door messteken over Laceys auto leunt, in haar armen valt en sterft. Als getuige moet Lacey een gepaste afstand tot de moordzaak houden, maar wanneer ze via een journaliste een brief ontvangt waarin een verwijzing naar Jack the Ripper en naar Lacey staat, blijkt dat onmogelijk. Is er een copycat killer aan het werk? Lacey weet als geen ander dat er volgens het patroon van de negentiende-eeuwse moorden nog meer slachtoffers gaan vallen. En zij kan weleens de volgende zijn…

Mijn mening
Dit boek vond ik echt ontzettend spannend en ook deze kon ik niet meer neerleggen toen ik eenmaal begon! Hij zit vol met twists en turns, je denkt steeds dat je het doorhebt maar dan word je weer op het verkeerde pad gegooid.
Dit boek is wel een stuk zwaarder dan het vorige boek, maar ik hou zelf heel erg van zulke boeken (psychologische thrillers).

Stukje van de eerste bladzijde
“Eleven years ago
Leaves, mud and grass deaden sound. Even screams. The girl knows this. Any sound she might make can’t possibly travel the quarter-mile to the car headlights and streetlamps, to the illuminated windows of tall buildings that she can see beyond the wall. The nearby city isn’t going to help her and screaming will just burn up energy she can’t spare.”

tumblr_nan2vv4pr31tghlz9o1_500

Ik hoop dat ik jullie een beetje enthousiast heb gemaakt!
Ik zou zeggen ga lekker op de bank liggen onder een dekentje, pak er een kopje thee bij en lezen maar!

Liefs,
Bodi

11 thoughts on “Thee, een dekentje en een goed boek!

    • Haha engels is eigenlijk mijn tweede taal, dus daar ben ik net zo goed in als nederlands! En ik vind engels een veel mooiere taal dan nederlands, dus daarom lees ik dan liever engels 🙂

      Like

Geef een reactie

